BU AİLE ÖRNEK OLSUN

İki bacağı sakat olan baba spastik özürlü çocuklarına bakmak için mücadele veriyor.

İlçemiz Bayat köyünde yaşayan, iki bacağı sakat olan Ahmet Usta’nın, spastik özürlü iki kızına yardım için giden Tosya Kaymakamı Arslan Yurt’un örnek davranışı görenleri şaşırttı. “İki bacağım sakat ama şükürler olsun spastik özürlü iki yavruma bakıyorum, bakıma muhtaç insanları seçin ne olur” dedi.

Tosya İlçesi Bayat Köyünde yaşayan Ahmet Usta ve ailesine yardım için giden Tosya Kaymakamı Arslan Yurt beklemediği bir manzara ile karşılaştı. Ahmet Usta, iki çocuğu spastik özürlü olmasına ve kendi iki bacağı sakat olmasına rağmen yardım istemediğini söyledi. 8 yaşında kırılan bacağının yanlış kaynaması sonucu bir bacağını kaybetti, 18 yaşında Hatice Usta ile evlenen Ahmet Usta’ nın iki yıl sonra nur topu gibi kızları Fatma Usta (18) Dünyaya geldi.
Fatma Spastik Özürlü olması yürüyememesi ve konuşamaması aileyi bir birine daha çok bağladığını anlatan Ahmet Usta “ Ortanca kızım Feride dünyaya geldi o sağlıklı bir evlat olarak büyüdü, belki bir oğlumuz olur dedik 3. evladımız Ümmühan Usta (14) dünyaya geldi o da büyük ablası gibi spastik özürlü çıktı. Bu arada çeşitli kurum ve kuruluşlarda kırık bacağımla çalışırken, öbür bacağımda kangren oldu kestiler, şimdi bacağımın birisi protez bacak, şükürler olsun 2 ay önce SSK’ dan emekli oldum, birileri benim emekli olmam için sigortalı gösterdiler, 2 ay önce emekli oldum. Çocuklarıma bakıyorum, eşim tüm zamanını bu iki yavrumuza adadı, kimseye muhtaçlığımız yok, ancak alıverirseniz bez masrafına çıkışamıyoruz bize bez yardımı yapın yeter” dedi. Devamı...